SELAMAT DATANG KE LAMAN SPK UPM
UPM | Kolej Lima Belas


Sila masukan kata kekunci jika ada, kemudian tekan butang Carian
 
Nama Dokumen
:
Kod Dokumen :
 
Peneraju Proses
:
 
Kategori Dokumen
:
     
 
            
 
 
 
Dokumen Sistem Pengurusan Kualiti MS ISO 9001: 2008 Universiti Putra Malaysia
Bil.
Nama Skop Pegawai Yang Bertanggungjawab (PYB) Senarai Borang
Perkhidmatan Utama (PU)
1.
Pengajian Prasiswazah
(- Skop Utama: Prasiswazah (PU-PS) - Bahagian Kemasukan dan Bahagian Urus Tadbir Akademik, Pejabat Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa))
Encik Mohd Nazri Md Yasin
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 6050
Encik Nasrul Amri Selamat
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 2022
PROSEDUR PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PROGRAM PRASISWAZAH
GARIS PANDUAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN (PRASISWAZAH) UNTUK PELAJAR
GARIS PANDUAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN (PRASISWAZAH) DOKTOR PERUBATAN UNTUK PELAJAR
BORANG TEMPAHAN DEWAN/BILIK/ RUANG DAN MAKMAL
BORANG PENDAFTARAN LATIHAN MENGAJAR & INTERNSHIP
BORANG JADUAL WAKTU LATIHAN MENGAJAR/ INTERNSHIP
BORANG KEHADIRAN PENGAWAS
BORANG KEDATANGAN GURU PELATIH UPM/LATIHAN INDUSTRI
BORANG REKOD AKTIVITI KOKURIKULUM
BORANG SLIP KEDATANGAN TAKLIMAT LMI
BORANG LAPORAN LATIHAN MENGAJAR DAN INTERNSHIP
BORANG PENILAIAN LATIHAN MENGAJAR (AMALI)
BORANG PENILAIAN LATIHAN MENGAJAR (PENDIDIKAN JASMANI)
BORANG MAKLUMAT PERJALANAN
BORANG PEMANTAUAN PENGENDALIAN DAN PENILAIAN LATIHAN STUDIO
BORANG LAPORAN PENILAIAN PENUNJUKAJAR STUDIO
BORANG PENGENDALIAN PRESTASI PELAJAR (STUDIO) (UNTUK PRESTASI PENILAIAN PERINGKAT AWAL)
BORANG AKUAN LATIHAN MENGAJAR & INTERNSHIP
BORANG PENILAIAN LATIHAN MENGAJAR (TEORI)
BORANG PEMARKAHAN LAPORAN DISERTASI/PROJEK BACELOR
BORANG CADANGAN UNJURAN PENGAMBILAN PELAJAR BAHARU PROGRAM DIPLOMA DAN ASASI SAINS PERTANIAN
BORANG CADANGAN PEMILIHAN CALON KE PROGRAM BACELOR
BORANG CADANGAN PEMILIHAN CALON KE PROGRAM BACELOR KES RAYUAN
BORANG GUIDELINE FOR SCORING FINAL PRESENTATION DURING HEALTH INTERVENTION DAY FOR COMMUNITY SURVEY AND HEALTH INTERVENTION PROGRAM (SPK 3981)
Perkhidmatan Utama (PU)
1.
Pengajian Siswazah
(- Skop Utama: Siswazah (PU-S) - Sekolah Pengajian Siswazah, Pejabat Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa))
Puan Norhasliza Hassan
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 8975
Cik Nur Nadjla Ahmad Razei
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 4216
PROSEDUR PENGENDALIAN PELAJAR SISWAZAH BERMASALAH AKADEMIK PROCEDURE FOR HANDLING POSTGRADUATE STUDENTS WITH ACADEMIC ISSUES
PROSEDUR PELANTIKAN JAWATANKUASA PENYELIAAN PELAJAR SISWAZAH PROCEDURE FOR THE APPOINTMENT OF GRADUATE STUDENTS’ SUPERVISORY COMMITTEE
PROSEDUR PENYELIAAN PELAJAR SISWAZAH SECARA PENYELIDIKAN PROCEDURE FOR POSTGRADUATE STUDENT BY RESEARCH SUPERVISION
PROSEDUR PENGURUSAN PRESTASI PELAJAR SISWAZAH DALAM PROGRAM SECARA PENYELIDIKAN PROCEDURE FOR MANAGEMENT OF POSTGRADUATE STUDENTS PERFORMANCE IN PROGRAMME BY RESEARCH
PROSEDUR PENGURUSAN PEPERIKSAAN AKHIR KURSUS PENGAJIAN SISWAZAH PROCEDURE FOR MANAGEMENT OF POSTGRADUATE FINAL EXAM
PROSEDUR PENGENDALIAN PENGAJIAN BERKAITAN AKADEMIK PELAJAR SISWAZAH PROCEDURE FOR HANDLING MATTERS RELATED TO ACADEMIC STUDIES OF POSTGRADUATE STUDENTS
PROSEDUR PENGURUSAN PRESTASI PELAJAR SISWAZAH DALAM PROGRAM SECARA KERJA KURSUS PROCEDURE FOR GRADUATE STUDENT BY COURSEWORK PERFORMANCE MANAGEMENT
PROSEDUR PENGAMBILAN PELAJAR SISWAZAH PROCEDURE FOR POSTGRADUATE STUDENT INTAKE
PROSEDUR PENILAIAN TESIS PELAJAR SISWAZAH PROCEDURE FOR POSTGRADUATE THESIS ASSESSMENT
ARAHAN KERJA BAGI PELAJAR YANG DIBERIKAN STATUS GUGUR WORK INSTRUCTION FOR STUDENT GIVEN DROPPED STATUS
ARAHAN KERJA PEPERIKSAAN SEMULA BAGI KURSUS BERSTRUKTUR WORK INSTRUCTION FOR RE-EXAMINATION FOR COURSEWORK
ARAHAN KERJA PEMANTAUAN KEPUTUSAN PEPERIKSAAN KOMPREHENSIF - PHD WORK INSTRUCTION FOR MONITORING THE COMPREHENSIVE EXAMINATION – PHD RESULTS
ARAHAN KERJA SEMAKAN GRED KURSUS WORK INSTRUCTION FOR COURSE GRADE REVIEW
ARAHAN KERJA SEMAKAN KE ATAS PEMBERHENTIAN (GAGAL DAN DIBERHENTIKAN) WORK INSTRUCTION FOR REVIEW AGAINST TERMINATION (FAIL AND TERMINATED)
ARAHAN KERJA URUSAN BERGRADUAT PELAJAR SISWAZAH WORK INSTRUCTION FOR POSTGRADUATE GRADUATION MATTERS
ARAHAN KERJA PERTUKARAN PROGRAM/BIDANG PENGAJIAN WORK INSTRUCTION FOR CHANGE OF PROGRAMME/FIELD OF STUDY
ARAHAN KERJA NAIK TARAF PENGAJIAN WORK INSTRUCTION FOR CONVERSION OF STATUS OF STUDY
ARAHAN KERJA PENANGGUHAN SEMESTER WORK INSTRUCTION FOR DEFERMENT OF SEMESTER
ARAHAN KERJA PEMBAYARAN BIASISWA/BANTUAN KEWANGAN DALAMAN PENGAJIAN SISWAZAH WORK INSTRUCTION FOR PAYMENT OF GRADUATE STUDIES SCHOLARSHIPS/INTERNAL FINANCIAL ASSISTANCE
ARAHAN KERJA PELANTIKAN PENILAI/PEMERIKSA LUAR DAN PENILAIAN PROGRAM
ARAHAN KERJA PELANJUTAN TEMPOH PENGAJIAN WORK INSTRUCTIONS ON EXTEND OF STUDY DURATION
ARAHAN KERJA URUSAN MENAMBAH KURSUS, MENGGUGURKAN KURSUS, PINDAH KREDIT DAN PENGECUALIAN KURSUS WORK INSTRUCTION ON ADDING COURSES, DROPPING COURSES, CREDIT TRANSFER, CREDIT EXEMPTION NAMA LAMA DOKUMEN: ARAHAN KERJA URUSAN MENAMBAH KURSUS, MEN
ARAHAN KERJA TINDAKAN PECAH KONTRAK DAN TUNTUTAN GANTIRUGI GRF DAN GRA WORK INSTRUCTION FOR BREACH OF CONTRACT AND CLAIMS OF PAYMENT FOR GRF AND GRA NAMA LAMA DOKUMEN: ARAHAN KERJA TINDAKAN PECAH KONTRAK BIASISWA/BANTUAN KEWANGAN DALAMAN PEN
Perkhidmatan Utama (PU)
1.
Penyelidikan dan Inovasi
(- Skop Utama: Penyelidikan dan Inovasi (PU-PY) - Pejabat Timbalan Naib Canselor (Penyelidikan dan Inovasi))
Encik Shahriman Hashim
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 1608
Encik Shahriman Hashim
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 1608
Encik Ahmad Afeeq Roslan
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 1242
Encik Ahmad Afeeq Roslan
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 1242
Encik Ahmad Afeeq Roslan
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 1242
BORANG PERMOHONAN PEMBANTU/PENOLONG PENYELIDIK
BORANG PENILAIAN PRESTASI PENYELIDIK
BORANG PERMOHONAN FELO PASCA DOKTORAL APPLICATION FORM OF POST-DOCTORAL FELLOW
Sokongan (SOK)
1.
Kewangan
(- Skop Sokongan: Kewangan (SOK-KEW) - Pejabat Bursar)
Encik Yusri Hashim
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 8007
Puan Azliza Hamid
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 8846
PROSEDUR PENGURUSAN HASIL DIPINDAHKAN DARIPADA SKOP OPERASI PERKHIDMATAN SOKONGAN (OPR-BUR) KOD LAMA : UPM/OPR/BUR-HSL/P009
GARIS PANDUAN PENGURUSAN TERIMAAN DI KAUNTER
GARIS PANDUAN PEMANTAUAN HUTANG DIPINDAHKAN DARIPADA SKOP OPERASI PERKHIDMATAN SOKONGAN (OPR-BUR) KOD LAMA : OPR/BUR/GP021/HSL
Sokongan (SOK)
1.
Pengurusan Pelanggan
(- Skop Sokongan: Pengurusan Pelanggan (SOK-PEL) - Pejabat Naib Canselor (Pusat Strategi dan Perhubungan Korporat) )
Puan Noorizai Mohamad Noor
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 8989
Puan Noorizai Mohamad Noor
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 8989
Puan Rita Bajat
(Penyelaras Kepuasan Pelanggan Universiti (PKPU))
No Tel : 03-9769 6188
Puan Rita Bajat
(Penyelaras Kepuasan Pelanggan Universiti (PKPU))
No Tel : 03-9769 6188
Raja Muhammad Muzamir Raja Mahadi
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 6180
Raja Muhammad Muzamir Raja Mahadi
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 6180
BORANG MAKLUM BALAS PELANGGAN CUSTOMER FEEDBACK FORM
PROSEDUR PENGENDALIAN MAKLUM BALAS PELANGGAN
LOG PEMANTAUAN MAKLUM BALAS PELANGGAN PUSAT TANGGUNGJAWAB (PTJ)
Sokongan (SOK)
1.
Peralatan, Kemudahan Infrastruktur dan Kenderaan
(- Skop Sokongan: Peralatan, Kemudahan Infrastruktur & Kenderaan (SOK-PYG) - Pejabat Pembangunan dan Pengurusan Aset (PPPA) )
Puan Yatimulea Ramli
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 6032
Puan Ruzaina Ahmad Radzaly
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 6133
BORANG PERMIT MENJALANKAN KERJA ELEKTRIK (PTW)
Sokongan (SOK)
1.
Pengurusan Sumber Manusia
(- Skop Sokongan: Pengurusan Sumber Manusia (SOK-BUM) - Pejabat Pendaftar )
Puan Suhana Md Chairi
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-97691544
Puan Suhana Md Chairi
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-97691544
Puan Nor Azila Azmi
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 8852

(Urus Setia)
No Tel :
GARIS PANDUAN PELANTIKAN PENSYARAH SAMBILAN
BORANG PERMOHONAN JAWATAN KUMPULAN PENGURUSAN DAN PROFESIONAL
BORANG PEMERIKSAAN KESIHATAN MEDICAL CHECK UP FORM
BORANG PEMBERITAHUAN ALAMAT MENGIKUT AKTA BADAN-BADAN BERKANUN (TATATERTIB DAN SURCAJ) 2000 (AKTA 605) INFORMING CURRENT ADDRESS IN ACCORDANCE WITH THE STATUT
BORANG IKRAR PERKHIDMATAN AWAM MALAYSIA PUBLIC SERVICE OATH TAKING FORM
BORANG PERMOHONAN PENSYARAH SAMBILAN PART-TIME LECTURER APPLICATION FORM
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pejabat Naib Canselor
(Pejabat Naib Canselor - Operasi (OPR-PNC))
Puan Noorizai Mohamad Noor
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 8989
Puan Noorizai Mohamad Noor
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 8989
Puan Noorizai Mohamad Noor
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 8989
Raja Muhammad Muzamir Raja Mahadi
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 6180
Raja Muhammad Muzamir Raja Mahadi
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 6180
PROSEDUR PENGURUSAN LAWATAN RASMI UNIVERSITI
PROSEDUR PENGURUSAN KUTIPAN DANA WAKAF ILMU
ARAHAN KERJA KUTIPAN WAKAF KAUNTER KOD LAMA DOKUMEN : UPM/OPR/PNC-WZN/AK07
ARAHAN KERJA KUTIPAN WAKAF BUKAN KAUNTER KOD LAMA DOKUMEN : UPM/OPR/PNC-WZN/AK06
SENARAI SEMAK PENGENDALIAN LAWATAN
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pejabat Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni)
(Pejabat Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni) - Operasi (OPR-HEPA))
Encik Abdullah Arshad
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 6077
Encik Abdullah Arshad
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 6077
Encik Abdullah Arshad
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 6077
Encik Abdullah Arshad
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 6077
Encik Abdullah Arshad
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 6077
Encik Khairul Hafiz Mohamad
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 1028
Encik Khairul Hafiz Mohamad
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 1028
PROSEDUR PENGANJURAN DAN PELAKSANAAN PROGRAM ALUMNI/PELAJAR
PROSEDUR PENEMPATAN PELAJAR BAHARU
PROSEDUR PENGENDALIAN PENGAJARAN KOKURIKULUM BERKREDIT
PROSEDUR PERKHIDMATAN SESI KAUNSELING INDIVIDU
PROSEDUR PENEMPATAN PELAJAR LAMA
GARIS PANDUAN RAYUAN TINGGAL DI KOLEJ
GARIS PANDUAN PENGENDALIAN ADUAN KEROSAKAN PENGINAPAN PELAJAR
GARIS PANDUAN PEMANTAUAN PENSWASTAAN DI KOLEJ 12, KOLEJ TAN SRI AISHAH GHANI (P1 & P2) DAN KOLEJ 14 *NAMA LAMA DOKUMEN: GARIS PANDUAN PEMANTAUAN PENSWASTAAN DI KOLEJ 12, 13 (P1 & P2) DAN 14
BORANG TEMPAHAN KEMUDAHAN AKTIVITI PELAJAR
BORANG PINJAMAN PERALATAN REKREASI
BORANG PINJAMAN PERALATAN KEBUDAYAAN
BORANG PERMOHONAN PENGINAPAN TINGGAL DI KOLEJ APPLICATION TO STAY IN COLLEGE FORM
BORANG RAYUAN TINGGAL DI KOLEJ APPEAL FORM TO STAY IN COLLEGE
BORANG SEMAKAN INVENTORI BILIK PENGINAPAN PELAJAR
BORANG ADUAN KEROSAKAN PENGINAPAN PELAJAR STUDENT ACCOMMODATION COMPLAINT FORM FOR DAMAGED
BORANG PEMANTAUAN KERJA-KERJA PERKHIDMATAN PEMBERSIHAN DAN PENYELENGGARAAN SURAU KOLEJ 12 DAN KOLEJ 14 *NAMA LAMA DOKUMEN: BORANG PEMANTAUAN KERJA-KERJA PERKHIDMATAN PEMBERSIHAN DAN PENYELENGGARAAN SURAU KOLEJ 12 DAN 14
BORANG ADUAN KEROSAKAN KOLEJ 12, KOLEJ TAN SRI AISHAH GHANI (PI & P2) DAN KOLEJ 14 12 COLLEGE, TAN SRI AISHAH GHANI COLLEGE (P1 & P2) AND 14 COLLEGE COMPLAINT DAMAGE FORM *NAMA LAMA DOKUMEN: BORANG ADUAN KEROSAKAN KOLEJ 12, KOLEJ TAN SRI AISHAH
BORANG PEMANTAUAN KERJA-KERJA PERKHIDMATAN PEMBERSIHAN LANDSKAP DAN SEKITAR KAWASAN BERPUSAT DI KOLEJ 12, KOLEJ TAN SRI AISHAH GHANI (P1 & P2) DAN KOLEJ 14 *NAMA LAMA DOKUMEN: BORANG PEMANTAUAN KERJA-KERJA PERKHIDMATAN PEMBERSIHAN LANDSKAP DAN SE
BORANG PEMANTAUAN SERAHURUS KERJA-KERJA PENYELENGGARAAN DAN NAIK TARAF BERPUSAT DI KOLEJ 12, KOLEJ TAN SRI AISHAH GHANI (PI & P2) DAN KOLEJ 14 (BULANAN) *NAMA LAMA DOKUMEN: BORANG PEMANTAUAN SERAHURUS KERJA-KERJA PENYELENGGARAAN DAN NAIK TARAF BE
BORANG PEMANTAUAN SERAHURUS KERJA-KERJA PENYELENGGARAAN DAN NAIK TARAF BERPUSAT DI KOLEJ 12, KOLEJ TAN SRI AISHAH GHANI (P1 & P2) DAN KOLEJ 14 (TAHUNAN) *NAMA LAMA DOKUMEN: BORANG PEMANTAUAN SERAHURUS KERJA-KERJA PENYELENGGARAAN DAN NAIK TARAF BE
SENARAI SEMAK PERSEDIAAN & PELAKSANAAN PROGRAM PUSAT PERHUBUNGAN ALUMNI
LOG PENERIMAAN ADUAN KEROSAKAN PENGINAPAN PELAJAR
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pejabat Pendaftar
(Pejabat Pendaftar - Operasi (OPR-PEND))
Puan Suhana Md Chairi
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-97691544
Puan Nor Azila Azmi
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 8852

(Urus Setia)
No Tel :
GARIS PANDUAN RAYUAN/ PELANJUTAN/ PENANGGUHAN/ LAPOR DIRI CUTI BELAJAR
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pejabat Bursar
(Pejabat Bursar - Operasi (OPR-BUR))
Encik Yusri Hashim
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 8007
Puan Azliza Hamid
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 8846
PROSEDUR PENDAFTARAN SYARIKAT DAN PEKERJA/INDIVIDU
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pejabat Pembangunan dan Pengurusan Aset
(Pejabat Pembangunan dan Pengurusan Aset - Operasi (OPR-PPPA))
Puan Yatimulea Ramli
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 6032
Puan Ruzaina Ahmad Radzaly
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 6133
BORANG AKU JANJI PEMATUHAN AKTA KKP
BORANG SYOR PERAKUAN
FORMAT LAPORAN HARIAN TAPAK BINA
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pusat Polis Bantuan dan Keselamatan Universiti
(Pusat Polis Bantuan dan Keselamatan Universiti - Operasi (OPR-APSeC))
ASP/PB Ibrahim Hassan
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 6138
Insp/PB Mior Ahmad Azham bin Mior Mohd Shopi
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 7937
BORANG LAPORAN KEHILANGAN / KEROSAKAN *KOD LAMA DOKUMEN: OPR/BKU/BR01/HR
BORANG PERMOHONAN MELIHAT SEMULA RAKAMAN CCTV *KOD LAMA DOKUMEN: OPR/BKU/BR03/CCTV
BORANG PERMOHONAN PELEKAT KENDERAAN AGENSI LUAR *KOD LAMA DOKUMEN: OPR/BKU/BR01/PELEKAT 03
BORANG PERMOHONAN KAD KAMPUS *KOD LAMA DOKUMEN: OPR/BKU/BR01/KAD KAMPUS
BORANG PERMOHONAN KAD PELAJAR *KOD LAMA DOKUMEN: OPR/BKU/BR01/KAD PELAJAR
BORANG PERMOHONAN PAS KONTRAKTOR CONTRACTOR PASS APPLICATION FORM NAMA DAN KOD LAMA DOKUMEN: BORANG PERMOHONAN PAS PEKERJA WORKER PASS APPLICATION FORM - OPR/APSEC/BR01/PAS PEKERJA
BORANG PERMOHONAN PENGIRINGAN
BORANG PERMOHONAN PAPAN TANDA
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pusat Kebudayaan dan Kesenian
(Pusat Kebudayaan dan Kesenian Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah - Operasi (OPR-PKK))
Encik Mohd. Khairul Zainal Abidin
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 7325
Puan Alaina Shofni Kasim
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 7327/1
BORANG MAKLUMAN PENERIMAAN TEMPAHAN PRASARANA/FASILITI, KEMUDAHAN DAN PERKHIDMATAN KEBUDAYAAN *NAMA LAMA DOKUMEN: BORANG MAKLUMAN PENERIMAAN PERMOHONAN DEWAN BESAR/PANGGUNG PERCUBAAN DAN PERKHIDMATAN KEBUDAYAAN
BORANG KELULUSAN PERMOHONAN PENGGUNAAN PRASARANA/ FASILITI, KEMUDAHAN DAN PERKHIDMATAN KEBUDAYAAN *NAMA LAMA DOKUMEN: BORANG KELULUSAN PERMOHONAN DEWAN BESAR/PANGGUNG PERCUBAAN DAN PERKHIDMATAN KEBUDAYAAN
BORANG TEMPAHAN PRASARANA/FASILITI DAN KEMUDAHAN *NAMA LAMA DOKUMEN: BORANG TEMPAHAN DEWAN BESAR DAN PANGGUNG PERCUBAAN
BORANG TEMPAHAN PERKHIDMATAN KEBUDAYAAN
BORANG PENILAIAN PRESTASI KUMPULAN
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pusat Islam Universiti
(Pusat Islam Universiti - Operasi (OPR-PIU))
Encik Alzasha Illiyyin Zainal Alam
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 8585
Cik Siti Rohani Muhamad
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 3639
ARAHAN KERJA PENGGUNAAN BILIK PERSEDIAAN PENGURUSAN JENAZAH (PERALATAN)
GARIS PANDUAN BERCERAMAH PUSAT ISLAM UNIVERSITI
GARIS PANDUAN TUGAS IMAM DAN BILAL
BORANG MAKLUMAT KEMATIAN
BORANG PENILAIAN PERKHIDMATAN PENGURUSAN JENAZAH
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pusat Pertanian Putra
(Pusat Pertanian Putra - Operasi (OPR-PPP))
Encik Mohd Tarmizi Ishak
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 7977/7
Encik Md Rozaidi Md Yusof
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 1399
PROSEDUR PENGENDALIAN KEMUDAHAN PERKHIDMATAN KOD LAMA DOKUMEN : UPM/OPR/TPU/P001
PROSEDUR PENGURUSAN TANAMAN KOD LAMA DOKUMEN : UPM/OPR/TPU/P003
PROSEDUR PENGURUSAN TERNAKAN KOD LAMA DOKUMEN : UPM/OPR/TPU/P004
PROSEDUR PENGURUSAN JUALAN HASIL PERTANIAN KOD LAMA DOKUMEN : UPM/OPR/TPU/P005
PROSEDUR PENGURUSAN AKUAKULTUR KOD LAMA DOKUMEN : UPM/OPR/TPU/P006
PROSEDUR KEMUDAHAN PENYELIDIKAN KOD LAMA DOKUMEN : UPM/OPR/TPU/P002
GARIS PANDUAN PENGGUNAAN KAWASAN TAMAN AIR TERJUN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/GP001/ATR
GARIS PANDUAN PENGGUNAAN BIOPARK KOD LAMA DOKUMEN : UPM/OPR/TPU/GP002/BPK
GARIS PANDUAN PERKHIDMATAN DAN PENYEWAAN BUKIT EKSPO KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/GP003/PBE
GARIS PANDUAN PERMOHONAN PERKHIDMATAN HIASAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/GP004/PPH
GARIS PANDUAN PENGENDALIAN JUALAN HASIL PERTANIAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/GP005/JHP
GARIS PANDUAN PENGGUNAAN KAWASAN KEM HUTAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/GP006/KEM
GARIS PANDUAN PENGGUNAAN KAWASAN KOLAM REKREASI KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/GP007/KKR KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/GP007/KKR
GARIS PANDUAN PERKHIDMATAN AKTIVITI MENUNGGANG KUDA KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/GP008/KDA
GARIS PANDUAN KEMUDAHAN SOKONGAN PENYELIDIKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/GP009/SPY
BORANG PERMOHONAN PENGGUNAAN/PERKHIDMATAN TPU NAMA DAN KOD LAMA DOKUMEN : BORANG PERMOHONAN PENGGUNAAN/PERKHIDMATAN TPU (OPR/TPU/BR01/PPT)
BORANG PENILAIAN PERKHIDMATAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BR02/PP
BORANG PEMANTAUAN PERKHIDMATAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BR03/PM
BORANG PERKHIDMATAN PENYELIDIKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BR04/SPY
BORANG PENILAIAN PERKHIDMATAN PENYELIDIKAN/ RESEARCH SERVICES ASSESSMENT FORM KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BR05/PPY
BORANG PEMANTAUAN KEBERKESANAN PENJAGAAN KOLAM KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BR06/PK
BORANG TERIMAAN DAN PERGERAKAN TERNAKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BR07/PT
BORANG KESIHATAN TERNAKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BR08/KT
BORANG PENERIMAAN WANG DAN HASIL PERTANIAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BR09/HSL
BORANG REKOD PENYELENGGARAAN KAWASAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BR10/RPK
BORANG PELUPUSAN PRODUK PERTANIAN DAN TERNAKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BR11/LPS
BUKU LOG HASIL TERNAKAN IKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BL01/IKN
BUKU LOG STOK BILANGAN BULANAN TERNAKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BL02/STE
BUKU LOG PENDAFTARAN MENUNGGANG KUDA KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BL03/DKU
BUKU LOG INVENTORI UBAT-UBATAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BL04/UBT
BUKU LOG PENGELUARAN HASIL TERNAKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BL05/HTE
BUKU LOG STOK IDENTIFIKASI DAN KELAHIRAN TERNAKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BL07/LTE
BUKU LOG BILANGAN SUSUTAN TERNAKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BL08/DTE
BUKU LOG TIMBANG TERNAKAN KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/BL09/TTE
SENARAI JADUAL KESIHATAN GEROMPOK KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/SN01/KGE
SENARAI JADUAL PEMBAJAAN (POTONG ANGKUT, RAGUTAN) KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/SN02/JPR
SENARAI JADUAL KAWALAN RUMPAI KOD LAMA DOKUMEN : OPR/TPU/SN03/JKR
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Hospital Veterinar Universiti, Fakulti Perubatan Veterinar
(Hospital Veterinar Universiti, Fakulti Perubatan Veterinar - Operasi (OPR-FPV))
Puan Salinah@Lina Junid
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 1197
Puan Roshaslina Mohd Basir
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 3882
TREATMENT PLAN FORM
APPLICATION TO CARRY OUT PROJECT AT UVH
APPLICATION FOR EXTRACURRICULAR ACTIVITY/VOLUNTEER WORK AT UVH – UPM
REPORT ON EXTRACURRICULAR ACTIVITY/VOLUNTEER WORK AT UVH
BORANG SOAL SELIDIK PELANGGAN CLIENT SURVEY FORM
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pusat Penerbit UPM
(Pusat Penerbit UPM - Operasi (OPR-PUPM))
Encik Arafat Mashhuri Awang
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 8857
Puan Dianna Watty Ibrahim
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 3609
PROSEDUR PENGURUSAN PENERBITAN BUKU ILMIAH
ARAHAN KERJA URUS PERJANJIAN PENERBIT - PENGARANG
GARIS PANDUAN PENYEDIAAN MANUSKRIP
SENARAI SEMAK PENYERAHAN MANUSKRIP
BORANG PENILAIAN MANUSKRIP
BORANG PENYERAHAN MANUSKRIP
PUBLISHING PROPOSAL FORM
PROPOSAL REVIEW FORM
Operasi Perkhidmatan Sokongan (OPR)
1.
Pusat Antarabangsa Putra
(Pusat Antarabangsa Putra - Operasi (OPR-INTL))
Puan Shahriah Membar
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 2755
Puan Fahezah Nor Mohamed
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-97697972
PROSEDUR PENGURUSAN VISA DAN PAS BAGI PELAJAR DAN TANGGUNGAN *NAMA LAMA DOKUMEN: PROSEDUR PENGURUSAN VISA DAN PAS BAGI PELAJAR DAN PEKERJA ANTARABANGSA BESERTA TANGGUNGAN
PROSEDUR PERMOHONAN VISA DAN PAS BAGI PEKERJA ANTARABANGSA DAN TANGGUNGAN
PROSEDUR PERMOHONAN PAS LAWATAN PROFESIONAL IKHTISAS (PVP)
PROSEDUR PENGURUSAN MOBILITI PELAJAR ANTARABANGSA (INBOUND)
PROSEDUR PENGURUSAN PELAJAR MOBILITI UPM (OUTBOUND) *NAMA LAMA DOKUMEN: PROSEDUR PENGURUSAN MOBILITI PELAJAR ANTARABANGSA (OUTBOUND)
ARAHAN KERJA PROGRAM MOBILITI (INBOUND)
ARAHAN KERJA PROGRAM MOBILITI (OUTBOUND
ARAHAN KERJA PERMOHONAN PAS PELAJAR BAHARU (E-VAL)
ARAHAN KERJA PERMOHONAN PAS PELAJAR BAHARU (VARIATION)
ARAHAN KERJA PERMOHONAN PAS PELAJAR BAHARU (PROGRESSION)
ARAHAN KERJA PERMOHONAN LANJUTAN PAS PELAJAR
ARAHAN KERJA PERMOHONAN PAS BAGI TANGGUNGAN BAHARU
ARAHAN KERJA PERMOHONAN PAS LANJUTAN TANGGUNGAN
ARAHAN KERJA PERMOHONAN PAS KHAS
ARAHAN KERJA PERMOHONAN PAS KHAS ENFORCEMENT
ARAHAN KERJA PERMOHONAN PEMENDEKKAN PAS/ PEMBATALAN PAS
ARAHAN KERJA PERMOHONAN PINDAH ENDOSMEN
ARAHAN KERJA PERMOHONAN PEMBAYARAN BALIK (REFUND) BAGI PELAJAR DAN TANGGUNGAN
ARAHAN KERJA PERMOHONAN VISA DAN PAS BAGI PEKERJA ANTARABANGSA DAN TANGGUNGAN
APPLICATION FORM FOR STUDY IN UPM (INBOUND)
APPLICATION FORM FOR STUDY ABROAD (OUTBOUND)
VISA AND PASS APPLICATION FORM
APPLICATION FORM FOR STAFF ATTACHMENT (INBOUND)
APPLICATION FORM FOR STAFF ATTACHMENT (OUTBOUND)
FEEDBACK FORM (OUTBOUND)
FEEDBACK FORM (INBOUND)
Prauniversiti (PRA)
1.
Prauniversiti (PRA)
(- Skop Prauniversiti (PRA) - Pusat Asasi Sains Universiti Putra Malaysia)
Haji Mat Razi Abdullah
(Timbalan Wakil Pengurusan Peneraju Proses (TWP PP))
No Tel : 03-9769 7265/6
Puan Rahiza Abu Hanipah
(Timbalan Pegawai Kawalan Dokumen Peneraju Proses (TPKD PP))
No Tel : 03-9769 1430
PROSEDUR PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PROGRAM PRAUNIVERSITI
GARIS PANDUAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN (PRAUNIVERSITI) UNTUK PENGAJAR
GARIS PANDUAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN (PRAUNIVERSITI) UNTUK PENTADBIR PUSAT
   
 


Hakcipta Terpelihara © 2011 - 2014 Pejabat Pendaftar, Universiti Putra Malaysia
PENAFIAN: Pejabat Pendaftar, UPM tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana maklumat dalam laman Web Portal ini
Paparan terbaik menggunakan Internet Explorer 7.0 atau Mozilla Firefox dengan resolusi 1024 x 768