Sistem Pengurusan ISO UPM
SELAMAT DATANG,
UPM | Kolej Lima Belas
PEJABAT PENDAFTAR | Konvensyen KIK Kali ke-7

DOKUMEN RUJUKAN
SISTEM PENGURUSAN KESELAMATAN MAKLUMAT (ISMS) ISO/IEC 27001:2013
UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA


Nama Dokumen Rujukan Luar

 

1. Arahan Keselamatan Kerajaan Malaysia
2. Akta Arkib Negara 2003 (Akta 629)
3. Akta Hak Cipta (Pindaan) Tahun 2012
Akta Hak Cipta 1987 (Akta 332)
4. Akta Keselamatan Sosial Pekerja 1996 (Akta 4)
5. Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (Akta 588)
6. Akta Rahsia Rasmi 1972 (Akta 88)
7. Akta Tandatangan Digital 1997 (Akta 562)
8. Akta Jenayah Komputer 1997 (Akta 563)
9. Arahan Teknologi Maklumat 2007 (terkandung dalam Akta 680: Akta Aktiviti Kerajaan Elektronik 2007)
10. Information Technology-Security Techniques-Information Security Management Systems-Requirements
11. Malaysian Public Sector Management of Information and Communication Technology Security Handbook (Mymis) 2002
12. The Malaysian Public Sector Information Security Risk Assessment Methodology (MyRAM)
13. Pekeliling Am Bil. 1 Tahun 2001 - Mekanisme Pelaporan Insiden Keselamatan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT)
15. Pekeliling Am Bil. 3 Tahun 2000 - Rangka Dasar Teknologi Maklumat Dan Komunikasi Kerajaan
16. Pekeliling Perbendaharaan Bil. 5 Tahun 2007 - Tatacara Pengurusan Aset Alih Kerajaan
17. Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Awam Bil. 1 Tahun 2003 - Garis Panduan Mengenai Tatacara Penggunaan Internet dan Mel Elektronik di Agensi-Agensi MAMPU
18. Surat Arahan Ketua Setiausaha Negara - Langkah-Langkah Untuk Memperkukuhkan Keselamatan Rangkaian Setempat Tanpa Wayar (Wireless Local Area Network) di Agensi-Agensi MAMPU yang bertarikh 20 Oktober 2006
19. Surat Pekeliling Am Bilangan 4 Tahun 2006 - Pengurusan Pengendalian Insiden Keselamatan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT) Sektor Awam
20. Surat Pekeliling Am Bilangan 6 Tahun 2005 - Garis Panduan Penilaian Risiko Keselamatan Maklumat Sektor Awam
21. Surat Pekeliling Am Bil.1/1997 : Peraturan Pemeliharaan Rekod-Rekod Kerajaan
22.. Surat Pekeliling Perbendaharaan Bil.2/1995 (Tambahan Pertama) - Tatacara Penyediaan, Penilaian dan Penerimaan Tender
23. Surat Pekeliling Perbendaharaan Bil. 3/1995 - Peraturan Perolehan Perkhidmatan Perundingan
 
Nama Dokumen Rujukan Dalaman
1. Kaedah-Kaedah Universiti Putra Malaysia (Teknologi Maklumat Dan Komunikasi)
2.

Garis Panduan Keselamatan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (GPKTMK)

3. Pelan Pengurusan Kesinambungan Perkhidmatan (PKP) Universiti Putra Malaysia (2016)
4. Pelan Tindak Balas Kecemasan Universiti Putra Malaysia (2016)
5. Pelan Komunikasi Krisis Universiti Putra Malaysia (2016)
6.

Pelan Pemulihan Bencana ICT Universiti Putra Malaysia (2017)

(Nota: Mana-mana dokumen yang tersenarai tetapi disimpan dalam bentuk hardcopy, perlu dirujuk di lokasi Peneraju Proses dokumen yang berkaitan)
 

Disahkan oleh:

Pegawai Kawalan Dokumen
Universiti Putra Malaysia
5 April 2024


 
 
 
 
   
22
APRIL

TARIKH MULA PELAKSANAAN AUDIT DALAMAN ISO UPM (QMS & ISMS) TAHUN 2024
(Tarikh sebenar ditentukan oleh PTJ)
Lokasi: Semua PTJ di bawah Skop Pensijilan QMS & ISMS UPM

28
JUN

TARIKH AKHIR PELAKSANAAN AUDIT DALAMAN ISO UPM (QMS & ISMS) TAHUN 2024
(Tarikh sebenar ditentukan oleh PTJ)
Lokasi: Semua PTJ di bawah Skop Pensijilan QMS & ISMS UPM


 
   
  Pusat Jaminan Kualiti, UPM
Centre for Quality Assurance (CQA)
 
 
 

Prof. Ir. Ts. Dr. Abd. Rahim Abu Talib
Pengarah
03-9769 1504, abdrahim@upm.edu.my

Prof. Madya Dr. Noor Syamilah Zakaria
Timbalan Pengarah
03-9769 1435, syamilah@upm.edu.my

Pn. Haslida Hassan
Ketua Bahagian Pengurusan Kualiti Perkhidmatan
03-9769 1025, haslida@upm.edu.my 

Cik Aidawati Ramali
Menjalankan Tugas Ketua Bahagian Pengurusan Kualiti Akademik dan Akreditasi
03-9769 1525, aidawati@upm.edu.my

Pn. Zenaida Md Zenon
Ketua Seksyen Audit Kualiti
Bahagian Pengurusan Kualiti Perkhidmatan
03-9769 1512, zenaida@upm.edu.my

Pn. Shamriza Shari 
Ketua Seksyen Dokumentasi
Bahagian Pengurusan Kualiti Perkhidmatan
03-9769 1511, shamriza@upm.edu.my 

En. Salahuddin Ahmad Ayob
Ketua Seksyen Data dan Daftar Program
Bahagian Pengurusan Kualiti Akademik dan Akreditasi
03-9769 1598, aa_salahuddin@upm.edu.my
Pn. Rahmawati Umar
Ketua Seksyen Swaakreditasi dan Badan Profesional
Bahagian Pengurusan Kualiti Akademik dan Akreditasi
03-9769 1510, rahwati@upm.edu.my
En. Ahmad Hafizd Hitam
Ketua Seksyen Pentadbiran dan Kewangan
Bahagian Pentadbiran
03-9769 1513, hafizd_hitam@upm.edu.my
Pn. Siti Fatimah Hasim
Penolong Pegawai Tadbir Kanan
Bahagian Pengurusan Kualiti Perkhidmatan
03-9769 1555, sfatimah@upm.edu.my
Pn. Noor Idmawatie Mohd Idris
Setiausaha
03-9769 1504, nooridma@upm.edu.my

Pn. Kasmaria Zawawi
Pembantu Tadbir Kanan (Perkeranian/Operasi)
Bahagian Pengurusan Kualiti Perkhidmatan
03-9769 1485/1508, uda@upm.edu.my

Pn. Norliyani Anor
Pembantu Tadbir Kanan (Perkeranian/Operasi)
Bahagian Pengurusan Kualiti Akademik dan Akreditasi
03-9769 1486/1508, norliyani@upm.edu.my

Pn. Anis Syahirah Abdullah
Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)
Bahagian Pengurusan Kualiti Akademik dan Akreditasi
03-9769 1483/1508,
anisyahirah@upm.edu.my

Cik Nor Syazila Abdul Rahim
Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)
Bahagian Pentadbiran
03-9769 7697/1508,
syazila.rahim@upm.edu.my

En. Izzul Muzakkir Aris
Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)
Bahagian Pengurusan Kualiti Perkhidmatan
03-9769 1435/1508,
izzulmuzakkir@upm.edu.my

Pn. Rosyati Zainuddin
Pembantu Operasi
Bahagian Pentadbiran
03- 9769 1488,
rosyati@upm.edu.my

 
 
Statistik Web Hits
       
 
Hit Hari Ini
:
9
 
Hit Semalam
:
430
 
Jumlah Hit
:
2070979
 
 
Hakcipta Terpelihara © 2012 Pusat Pembangunan Maklumat Dan Komunikasi (iDEC), Universiti Putra Malaysia
PENAFIAN: Pejabat Pendaftar, UPM tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana maklumat dalam laman Web Portal ini
Paparan terbaik menggunakan Internet Explorer 7.0 atau Mozilla Firefox dengan resolusi 1024 x 768